Monday, October 30, 2006

Höstlov

Höstlovet är här och 13-åriga Nina sitter nu ensam på tåget upp till Trollhättan för att träffa sin galna kompis Caiyo. I Göteborg ska hon byta tåg. Gott godis och Fridatidning slank ner i väskan innan avgång, köpta för pappas femhundring! Jag sitter på jobbet och väntar spänt på SMS, något som lyser med sin frånvaro. Det blir kanske för dyrt att slösa de surt förvärvade slantarna på kontantkortet på SMS till morsan? Hursom, flickan min är stor nu. Ute och reser på sina egna vingar.

Fick mig en känga i helgen. Jag var bara sur och tjafsig och allt jag gjorde var att skrika på min dotter. Jag tyckte dock samma om henne. Konstigt att båda tycker likadant om varandra men upplever sig själv så himla bra? Vi skulle spelat in oss på video så vi kunde se det utifrån. Kvällen slutade ändå med att vi masserade varandra med Baliköpt jasminolja.

No comments: