Sunday, January 13, 2008

Nina söndag morgon

Mony säger:
kan komma inom och hämta boken?

nina säger:
vet inte
kanske det kanske
dte vet bara gud
vår vakt i himeln
han som gav oss hopp
och liv
i denna värld
och paradis

Mony säger:
eh?
har du blivit religös?
8)

nina säger:
det har jag varit hela mitt liv. Hur kan du, min moder, skapad av samma herre, inte kunna veta om detta? Gud ber jag till varje kväll, att han ska giva mig mat och dricka, att han ska ta hand om allt ont. Och jag vet att han hör mina böner, han är mitt hopp och tro, jag skall vara honom trogen tills döden skiljer oss åt.

Mony säger:
Nina? Hallå? Är min dotter därinne nånstans?
kan jag få be att tala med Nina Bergström tack???

nina säger:
Det är jag, min kära. det är jag och Gud mot världen, och när jag skall dö, skall jag komma till min herre och han skall giva mig största möjliga frid i hans paradis.

Mony säger:
Är du drogad?

nina säger:
HAHAHAH, nej lunga dig jag bara skojja

Mony säger:
puh, trodde du hade drogat dig eller nått
eller att Åsa och Hans hjärntvättat dig

2 comments:

siv said...

vad taskigt att skämta så med sin gamla morsa:-)

Monica Anderberg said...

haha, håller med! Fick ju rena rama chocken! Tänk om hjärtat stannat liksom?