Monday, July 07, 2008

Lite från tonårsföräldern

Eftersom Nina inte skriver så mycket här längre tänkte jag ta över lite och skriva av mig av mitt liv som tonårsmamma. Inte helt lätt alltid!

Härom veckan blev jag sakta men säkert hjärntvättad. Jag fick höra att min bångstyriga frissa hade blivit mycket snyggare om jag hade en plattång! Eftersom jag inte heller är världsbäst på att föra detta konstiga, heta verktyg i min kalufs fick jag proffshjälp.

Ombytta roller satt jag som ett pipigt barn och spände mig för att inte bli bränd i pannan. Med lugn röst och vana händer tog Nina komandot och gjorde mig asläcker!

I lördags var det dags igen för fest för gamla mor. Men jag ville ju vara lika cool som sist och jag fullgasväxlade i vår häststarka 1.6 liters motor ner till MediaMart, gjorde en handbromsparkering mitt framför stora entren och gled in och köpte självklart värsting modellen!

Så nu har jag en egen (?) plattång i korgen på badrummet. Konstigt nog har den fötter och ligger mer eller mindre framme.Men det är kanske så de här moderna sakerna fungerar? Jag tittade på AI häromdagen och tekniken går verkligen framåt.

Jag har nog även börjat fälla extremt mycket hår för när jag kommer upp på morgonen ligger det fullt med mörka långa hårstrån på golvet. Ja, jag börjar nog bli gammal för även om jag har ganska så rakt hår, är de långa på golvet krulliga som på....ja, kan det vara Leos?

No comments: