Friday, February 26, 2010

Bekännelse

Jag använder inte mitt smink så himla ofta, men en gång när jag skulle på finare fest så min glitter kajal puts väck. Jag behövde inte tänka länge innan jag förstod vart den var.

Jag gick upp på Ninas rum och letade, men hittade INGEN glitterkajal. Arg som ett bi ringde jag till henne och gav henne en utskällning. Man får gärna låna, IBLAND, men absolut inte ta med sig till pojkvännen!! Dagen efter låg den åter i min sminkväska.

Men härmom dagen kom en bekännelse:
- Mamma, kommer du ihåg den där glitterkajalen jag lånade en gång?
- Mmmm...sa jag. Den glömmer jag inte!
- Vet du? Jag blev av med den så jag var tvungen att sticka in och köpa en ny för du var så arg i telefonen så jag vågade inte säga något. Och den var jätteDYR!!

...det var nog tur hon köpte en ny för jag hade INTE blivit glad :)

No comments: