Wednesday, November 15, 2006

Handdukar



I mitt hem ligger handdukar någonstans på golvet, blöta, mögliga eller minst illaluktande. Några rena finns knappast i skåpet då dessa plockas ut eftersom de som skulle hänga i badrummet ligger någonstans...blöta....och stinkande.

Jag har funderat på hur jag skulle lösa detta. Tänkte att jag skulle investera i en olikfärgad, stor, mjuk, mysig handduk där det var tryckt med stora bokstäver MAMMA.

Vid närmare eftertanke skulle den knappast hänga torr och varm på handdukstorken väntandes på min blöta kropp när jag steg ut ur duschen.

Jag blir vansinnig på handdukar som inte hängs upp. Jag blir även vansinnig på att går runt och tjata som en tjatkärring. Men jag vill verkligen HA EN TORR HANDDUK när jag är blöt!

Så jag spenderade en eftermiddag med att söka på nätet. Hittade en medsyster. En mamma med hela fyra tonåringar. Hon hade en hel del goa tips. Ska försöka med hennes metoder kanske? Handduksproblemet hade hon löst med att sätta upp lappar. Hon hade fått det att fungera. Jag tvivlar på att min trötta tonåring orkar hålla ögonen öppna så länge för att läsa. Jag tvivlar på att hon över huvud taget ser lappen...Men jag ska göra ett försök.

No comments: