Thursday, November 23, 2006

Inget att ha på sig

Nina har aldrig något att ta på sig. Konstigt. Jag vet nog ingen som lägger så mycket pengar på kläder som hon. Undrar vart kläderna tar vägen eftersom hon aldrig har någonting att sätta på sig? Kanske finns mal med huggtänder i hennes garderob? Eller garderober borde jag väl kanske säga. Upptäcker med jämna mellanrum att en del hennes kläder flyttar in bland mina. Som fem stycken vinterjackor...

Men det är klart. Hon hade ju ingen vinterjacka så hon fick sin käre far att köpa henne en ny (!) Bra med pappor ibland, hehe.

När vi ändå är inne på ämnet vinterjackor så fick jag en Canada Goose jacka för ett par vintrar sen. Den var rent för varm så jag ville inte ha den. Nina roffade åt sig på sekunden. Men jag såg henne aldrig använda den...

Nästa vinter tyckte jag att min frusna syster kunde få den istället. Då upptäckte jag att hela jackan var fylld med säkerhetsnålar! Tydligen hade jackan varit för stor eller kanske var det senaste mode att fylla Canada Goose jackor med säkerhetsnålar? Jag vet inte, men hur som helst fick jag spendera en halvtimme med att plocka bort alla.

Hålen efter säkerhetsnålarna var gigantiska och det var omöjligt att inte se ut som en gås när man haft den. Fjädrarna letar sig ut genom hålen och fastnar på ens kläder. Syrran har jackan när hon ska gå ut på gården, något annat duger den inte till längre.

1 comment:

Anonymous said...

inte så många som kommenterar...

men men...
kylskåpet.. det känner man igen... och jeansen.. de sitter ju bra på henne..

haha

http://hans-gac.blogspot.com